FANDOM

Joey Jordison właściwie Nathan Jonas Jordison, znany również jako "Superball" (ur. 26 kwietnia 1975 w Des Moines) – amerykański muzyk, kompozytor i multiinstrumentalista. Lider i gitarzysta grupy muzycznej Murderdolls, były perkusista grupy Slipknot. Występował ponadto w takich grupach, jak Korn, Metallica, Avanga, Ministry, Modifidious czy Anal Blast. W latach 2010-2011 występował w zespole Roba Zombie.

Podczas koncertów z grupą Slipknot występował w charakterystycznej masce kabuki, wywodzącej się z tradycyjnej japońskiej formy teatralnej. Jest autorem logo Slipknot i Murderdolls.

W grudniu 2013 grupa Slipknot poinformowała, że Joey Jordison opuścił jej skład. Wielu się zastanawiało dlaczego ? Ani on sam ani Slipknot nie wypowiadali się na ten temat.

W latach 2013-2016 występował w zespole Scar the Martyr, którego był założycielem.

Często jest wymieniany na listach najlepszych perkusistów ostatnich lat. 

Perkusista jednak wyjaśnił dlaczego odszedł: 

,,Pod koniec mojej kariery w Slipknocie naprawdę bardzo, bardzo poważnie zachorowałem – na straszną chorobę zwaną poprzecznym zapaleniem rdzenia. Straciłem czucie w nogach, nie mogłem już grać. To rodzaj stwardnienia rozsianego, którego nie życzę najgorszemu wrogowi. Zmusiłem się, by wstać, zmusiłem się, by chodzić na siłownię i na terapię i pokonać to choróbsko! Jeśli ja mogę, ty też możesz.''

To najcięższa rzecz, jakiej dokonałem w życiu, cięższa niż wszystko inne. Do ludzi ze stwardnieniem rozsianym, zapaleniem rdzenia i innymi takimi chorobami: jestem żywym dowodem na to, że można to pokonać!.

Obecnie gra w zespole Vimic.

68S86

Joey Jordison 2013

2222

Joey Jordison 1996

Waq23

Joey Jordison 2017