FANDOM

Corey Taylor (ur. 8 grudnia 1973 w Des Moines w stanie Iowa) – amerykański muzyk, kompozytor, wokalista i producent muzyczny. W 2006 roku piosenkarz został sklasyfikowany na 86. miejscu listy 100 najlepszych wokalistów metalowych wszech czasów według Hit Parader.

Pierwszym zespołem, w którym grał był Stone Sour, który zawiesił działalność w 1997 r. kiedy Corey przeszedł do grupy Slipknot, gdzie zastąpił wokalistę Andersa Colsefini. Rok później uczestniczył w nagraniu demo dla Roadrunner Records. Znalazły się na nich m.in. pierwsze hity grupy "Spit it Out" oraz "Wait and Bleed" (nagrane one zostały ponownie w 1999 r. jako materiał na album "Slipknot"). Demo to pokazywało jak zmienił się ten zespół po wydaniu debiutanckiego "Mate.Feed.Kill.Repeat.". W 1999 r. Slipknot wydał oficjalny debiut nazwany po prostu Slipknot. W 2002 r. reaktywował się Stone Sour i w tym samym roku ukazał się ich debiut Stone Sour, a w 2006 r. druga płyta pt. Come What(ever) May. Poza tym, Taylor występował i współpracował z innymi grupami, m.in. z Soulfly, Snot, Anthrax, Apocalyptica oraz Walls of Jericho.

Typ głosu Corey'a to Baryton. Znany jest ze swojego poczucia humoru. Z tego powodu często występuje jako Stand up-er

Ubu-'

Corey Taylor maska 2008

Bpb

Corey Taylor 2017

9ubnu9b

Maska Corey Taylor 2017

Yvvip;v y

Corey Taylor 1999